by 2012 CADILLAC CTS PERFORMANCE COLLECT Owner on 04/09/2026Verified Service
Everyone there was FANTASTIC!!
My vehicle was kind of a pain in the butt to work on (getting the skid plate off) but they all got the job done and even replaced some broken clips and rusted screws, to help secure the skid plate.
Highly recommend.
Thanks to everyone there! Much appreciated.
by Valvoline Instant Oil Change on 04/09/2026
Thank you for the 5 stars! We're glad you visited our store on 1310 Triad Center for your oil change and vehicle maintenance needs. Your feedback keeps us moving forward.
by 2017 NISSAN SENTRA S/SV/SR/SL Owner on 11/10/2025Verified Service
I was less satisfied compared to a previous same service. They were reasonable quick to do the oil change. I asked them about checking the windshield washer fluid and they said they would but It looked very low or about empty when I checked it at Home. Also there was spilled oil on top of the motor.
by 2018 ACURA RDX ADVANCE Owner on 10/06/2025Verified Service
They are very honest I had an issue with transmission light coming on explained that my transmission is sealed and should be seen by a service facility, and to come back after that to explore other items that needed to be done. Now that is great service. They don't just try to upsell, they actually want to help.
by 2018 FORD ESCAPE SE Owner on 09/03/2025Verified Service
Well they did not show me the dip stick after replacing the oil and the female was on her cell phone the whole time. When i pointed out that i was not shown the dip stick she acted like i was inconveniencing her. I never had bas service at this location but this time it was not good.
by Joey Y. on 04/22/2026Verified Service
Horrible they broke the key to my wheel locks so and then said it was already Broke won't ever go back again take 5 oil change is so so much better
by Valvoline Instant Oil Change on 04/22/2026
Thanks for reaching out. I'm sorry to hear this was your experience. With the info provided, I located a case filed with our Customer Care team and saw that our management team did get this resolved. If you have any questions, contact our Customer Care team at 800-327-8242, and one of our agents will be happy to help.
- Harly
VIOC Social Media Team
by 2019 BUICK ENCORE SPORT TOURING Owner on 02/16/2026Verified Service
Had to ask them to check my tires. Had to ask to reset my oil %. They didn't check any filters. One guy was hardly working while the other guy had to do almost everything.
by -Lynn *VIOC Social Media Team on 02/18/2026
Thank you for sharing, friend. I appreciate you taking the time to provide this feedback and apologize for any inconvenience this may have caused. We are continuously seeking to improve our guest experience, and I will ensure your concerns are communicated to our management team for review. We hope to see you in the future!
by 2018 HYUNDAI ELANTRA SEL/VALUE/LIMITED Owner on 01/30/2026Verified Service
Friendly and efficient it's easy to stop by and they will greet you and tell you how long if any wait
by Diane R. on 01/17/2026Verified Service
They did a good job except they put my mileage in wrong - way wrong and told me they couldn't change it once they entered it. They were 8,500 miles off. Guess they didn't know what 50,082 was!
Not sure If I would recommend them.
by 2012 HYUNDAI TUCSON GLS/LTD Owner on 01/08/2026Verified Service
There were several people working but they were not attentive to their customers and seemed to be just walking around not doing much of anything.
by 2020 NISSAN ROGUE S/SL/SV Owner on 01/08/2026Verified Service
Did not check headlights, brake lights etc. Couldn't locate item needed to lift car for rotation. Lots of talking among employees. Some seemed very knowledgeable, others not so much.
by 2013 FORD MUSTANG Owner on 11/11/2025Verified Service
I always love this location! They are genuinely happy and entertaining even! It's always nice to get things done with a smile! Thanks guys!
by 2019 NISSAN SENTRA S/SV/SR/SL Owner on 08/16/2025Verified Service
The technicians and Valvoline in St Peters Missouri are always professional, polite, courteous, and have great customer service. They explain what is going on with your car so that you are able to understand and make good decisions.
by 2011 HONDA CR-Z EX Owner on 07/12/2025Verified Service
Everyone working on my car was very nice and explained the difference in the synthetic and conventional oils :)
by 2017 FORD ESCAPE S Owner on 04/25/2025Verified Service
The store on jungermans were the worst!!! The guy who was talking to me was very rude!! So I ask them to stop their work and I left and went to the store on Wolfrum! I had excellent service there!! I've been going to your stores for a long time and never had a problem until the day before Easter!
by VIOC on 04/27/2025
Thanks for reaching out, we're sorry to know we didn't give you a 5-Star experience. We will be sure to share this information with the Upper Management team for continued training and improvement purposes.
by 2022 JEEP RENEGADE ALTITUDE Owner on 04/08/2025Verified Service
2nd time of waiting in 30 min line, to be told and insisted again that they can't perform the oil change on this vehicle due to a manufacturer speciation about the oil type. Dealer/mfr say it's incorrect. Valvoline refuses. Loved going here with other vehicles, but this is a deal killer.
by Lynn on 04/08/2025
Thank you for reaching out. I'm certainly sorry to hear about any confusion or miscommunication regarding trying to receive service on your Jeep, and I'd like to help clear this up. Unfortunately, Valvoline does not have the specification information for your vehicle. When you stop by our centers, our team will scan your VIN# in our system to get the specifications directly from your manufacturer. With your Jeep Renegade, the manufacturer has not provided Valvoline with the specifications required for your vehicle, meaning we're unable to perform service as we don't have the correct information to ensure the service is performed correctly. Having the correct specifications for each vehicle is very important, as that will provide the correct fluid, filters, and fluid levels. If you have any questions, please feel free to contact our Customer Care team at 800-327-8242, and we'll be happy to help!
by 2016 NISSAN ROGUE S/SL/SV Owner on 11/19/2024Verified Service
Experience was great, until I realized the next day they didn't install my new wipers as I asked and paid for. They set them up by the existing ones but never traded them out. Found out the next morning when I went to turn the wipers on and the new loose ones flew off
by 2014 HYUNDAI SONATA GLS Owner on 08/25/2024Verified Service
I had my husband's truck in this location (Jungermann Road, St. Peters, MO) last week and was happy with my service. This week it was my car. Adrian is efficient and good with customer service. He's a little less sociable than one of the young ladies in the past, but he is very good. I understand he is the manager.
by Valvoline Instant Oil Change on 08/25/2024
Valvoline is ALWAYS speeding past the competition! We'll be sure to pass along your kind words to Adrian and the team! Thanks for the shout-out!
by Javier T. on 07/28/2024Verified Service
Took a little long waiting and noticed a little oil leaking after change the oil. I got back to Valvoline for check. They explained that was messed up so clean up. They didn't tell me quick what happened because I'm deaf and didn't write the note as communication
by Valvoline Instant Oil Change on 07/29/2024
Hi, Javier. Thank you for reaching out to share your feedback with us. We're sorry to see you had to make a second trip to the location, but glad that everything was taken care of. We truly appreciate you and your business - come see us again soon.
by 2012 HYUNDAI TUCSON GLS/LTD Owner on 11/13/2023Verified Service
The ppl here just rush you in and out. Asked for the air pressure in the tires to be checked, which I was under the impression that that was part of the service, and was met with attitude when I was asked to pay and had to ask again for my tires to be checked. I will not be taking my vehicle here again
by 2012 JEEP WRANGLER SPORT Owner on 01/03/2023Verified Service
Waited about 45 min in line, which I understand it gets busy. But they need to serve people as a first come first serve basis. I needed an oil change and they put me behind a Tire rotation so two others who only waited 15-20 were done before I was even started on
by Valvoline Instant Oil Change on 01/03/2023
We're sorry to hear about your experience; however, thank you for sharing your feedback with us. We will address this with the management team for future training and improvement purposes.
1 - 20 of 303 results
Service Information
Top Services Performed
Based on CARFAX Service History, Valvoline Instant Oil Change specializes in these services, in addition to many others.
Auto Maintenance
Battery Service
Oil Change
Tire Service & Repair
Top Makes Serviced
Based on CARFAX Service History, Valvoline Instant Oil Change specializes in these makes, in addition to many others.
Chevrolet
Ford
Honda
Nissan
Toyota
About Us
For nearly 40 years, Valvoline Instant Oil Change is the Quick, Easy, Trusted name in preventive vehicle maintenance for all types of vehicles. From 15-minute, stay-in-your-car oil changes to a wide range of maintenance solutions, we take the worry o...
What do verified customers think about Valvoline Instant Oil Change in Saint Peters, MO?
Verified customers who visit Valvoline Instant Oil Change in Saint Peters, MO rate this business 4.5 out of 5 stars, with 303 reviews. 162 customers favorited this location.
How can I contact Valvoline Instant Oil Change in Saint Peters, MO?
To reach the service department at Valvoline Instant Oil Change in Saint Peters, MO, call (636) 926-3091